• Rīgas Anniņmuižas vidusskola
    Rīgas Anniņmuižas vidusskola

Rīgas Anniņmuižas vidusskolas metodiskās darbības pamatojums.

Pārejā uz Vienotu skolu un mācībām latviešu valodā kā skolas turpmākā attīstības prioritāte uz 3 gadiem ir izvirzīta Tekstpratība. Līdz ar to 2024./2025. m.g. skolas metodiskais darbs tiek veidots tā, lai:

- veidotu sadarbības un iepazītu citu skolu labās prakses piemērus

- veidotu savus metodiskos materiālus

- atbalstītu skolotājus ar metodiskajiem ieteikumiem tekstpratības veicināšanai, t.i., valoddarbības, mutvārdu tradīciju, kultūras vērtību, to saglabāšanu un nodošana tālāk, latviskas vides veidošanā.

Primāri tiek veidotas atgādnes, runājošās sienas. Tālāk plānots izveidot sistēmu latviešu valodas apguves līmeņa monitoringam.

Augusts

  • Pedagogu profesionālā pilnveide (Vasaras skola)
  • 2024./2025. mācību gada tematiskais plānojums - Vienota skola – Tekstpratība ar akcentu tieši Valsts valodas izpratnē visās klašu grupās.
  • Strukturētas pieejas veidošana. Valodas lietošana – “dzīvas” valodas vide!

Īstenotāji

Resursi

Administrācija

Cilvēki

skolotāji

Materiāli tehniskais nodrošinājums

Atbalsta komanda

Vide

skolēni

 

vecāki

 

Vienota pieeja un izpratne:

Prasme vērot, analizēt

Meklēt atbildes, secināt

Radoši risināt

·         Mērķiem un uzdevumiem;

·         Principiem;

·         Instrumentiem un metodēm

·         Motivācijai

·         atbildībai

 

Kopējās  metodiskās darbnīcas:

Skolēncentrēta stunda;

Skolēnu pašvadīta mācīšanās;

Atgriezeniskās saites veidošana;

Mācību procesa plānošana kopā ar skolēniem – kā to efektīvāk veidot?

Sasniedzamā rezultāta pielāgošana Individualizācijā un diferenciācijā mācību stundas plānošanā;

Starppriekšmetu  prasmju un caurviju prasmju mācīšana;

Skolēnu ar speciālajām vajadzībām vai atbalsta pasākumiem mācīšana.

Septembris

  • Latviešu valodas lietojuma monitorings
  • Mācību stundas struktūra, sasniegumu vērtēšana (Solo līmeņu pārbaudes darbu veidošana)
  • Starpdisciplinārie projekti saskaņā ar tematisko plānojumu
  • Sadarbība ar vecākiem – par pāreju uz Vienotu skolu

Oktobris

  • Pārejā uz vienotu skolu  septembra mēneša darbības izvērtējums 1.; 2.;4.;5.;.7.; 8,klasē. Aktualizētās problēmas, to risinājumu darbības plāns
  • Sadarbība ar vecākiem;
  • Individuālās darbības plāns skolēniem, kuriem vajadzīgi atbalsta pasākumi

Novembris

  • Valsts svētki – pilsoniski atbildīgas sabiedrības veidošanai, latviskums

Decembris

  • Pirmā semestra mācību sasniegumu dinamika, izvērtējums,
  • labās prakses piemēri mācību jomās

Janvāris

  • Latviešu valodas lietojuma monitorings
  • Lasītprasmes un tekstpratības stratēģijas un metodes. Diferenciācija un individualizācija.
  • Citu skolu pieredze, pieredzes apmaiņa

Februāris

  • Mācību sasniegumu uzlabošana, darbs ar “grūtajiem” bērniem, papildus atbalsta pasākumi
  • Skolēnu motivācijas veidošanas metodes

Marts

  • Vēroto stundu analīze – skolas stiprās un pilnveidojamās puses
  • Atgriezeniskās saites sniegšanas taktikas un metodes

Aprīlis

  • Turpmākā darba monitoringa un diagnosticējošo darbu pilnveide
  • Vasaras nometņu plānošana

Maijs

  • Āra stundas
  • Muzejnodarbības – jomu starpdisciplinārā sadarbība

Jūnijs

  • Mācību gada izvērtējums, analīze, datu apkopojums
  • Skolotāju darba pašvērtējums

 

Mācību jomas

Rīgas Anniņmuižas vidusskola 2020.gadā veica metodiskā darba pārstrukturēšanu, kuras rezultātā tika izveidotas 7 metodiskā darba grupas, kurās ir apvienoti vienas vai vairāku jomu skolotāji.

Mācību jomu pieeja skolu metodiskajā darbā jau ir pieradījusi savu efektivitāti uz pilotskolu piemēra, tāpēc arī mūsu skola nomainīja skolotāju sadarbības struktūru.

Metodisko grupu shēma

 Šī modeļa galvenās priekšrocības ir, ka:

  • jaunā metodiskā darba struktūra paredz vairāk iekļaut sākumskolas skolotājus jomu sadarbībā;
  • noteiktu mērķu izpildei tiek veidotas starpjomu darba grupas, kas uzlabo pedagogu sadarbību un stundu kvalitāti skolēniem.

Katru metodisko grupu vada - jomu koordinators, kura pienākumi ir:

  1. Informācijas apmaiņa ar Pašvaldības jomu koordinatoriem, Iestādes administrāciju, pedagogiem par jomai aktuāliem jautājumiem;
  2. Iestādes pedagogu mācīšanās un metodisko vajadzību apzināšana, apkopošana;
  3. Iesaistīšanās pedagogu tālākizglītības un metodisko pasākumu plānošanā un īstenošanā sadarbībā ar Pašvaldības jomu koordinatoriem, Izglītības pārvaldi un metodiskajiem centriem.
  4. Atbilstošās jomas pedagogu sadarbības veicināšana Iestādē;
  5. Sadarbības veicināšana starp dažādu jomu pedagogiem.

Ar pilno metodisko grupu reglamentu var iepazīties šeit.

Jomu koordinatori kopā ar direktores vietniekiem izglītības jomā un skolas direktori piedalās skolas Metodiskajā padomē, kas sanāk vismaz 2x semestrī.

 

Vairāk par Rīgas Anniņmuižas vidusskolas Metodisko padomi var uzzināt šeit