Metodiskā darba organizēšana
Rīgas Anniņmuižas vidusskolas metodiskās darbības pamatojums.
Pārejā uz Vienotu skolu un mācībām latviešu valodā kā skolas turpmākā attīstības prioritāte uz 3 gadiem ir izvirzīta Tekstpratība. Līdz ar to 2024./2025. m.g. skolas metodiskais darbs tiek veidots tā, lai:
- veidotu sadarbības un iepazītu citu skolu labās prakses piemērus
- veidotu savus metodiskos materiālus
- atbalstītu skolotājus ar metodiskajiem ieteikumiem tekstpratības veicināšanai, t.i., valoddarbības, mutvārdu tradīciju, kultūras vērtību, to saglabāšanu un nodošana tālāk, latviskas vides veidošanā.
Primāri tiek veidotas atgādnes, runājošās sienas. Tālāk plānots izveidot sistēmu latviešu valodas apguves līmeņa monitoringam.
Augusts
- Pedagogu profesionālā pilnveide (Vasaras skola)
- 2024./2025. mācību gada tematiskais plānojums - Vienota skola – Tekstpratība ar akcentu tieši Valsts valodas izpratnē visās klašu grupās.
- Strukturētas pieejas veidošana. Valodas lietošana – “dzīvas” valodas vide!
Īstenotāji |
Resursi |
Administrācija |
Cilvēki |
skolotāji |
Materiāli tehniskais nodrošinājums |
Atbalsta komanda |
Vide |
skolēni |
|
vecāki |
Vienota pieeja un izpratne: |
Prasme vērot, analizēt Meklēt atbildes, secināt Radoši risināt |
· Mērķiem un uzdevumiem; · Principiem; · Instrumentiem un metodēm · Motivācijai · atbildībai |
Kopējās metodiskās darbnīcas:
Skolēncentrēta stunda;
Skolēnu pašvadīta mācīšanās;
Atgriezeniskās saites veidošana;
Mācību procesa plānošana kopā ar skolēniem – kā to efektīvāk veidot?
Sasniedzamā rezultāta pielāgošana Individualizācijā un diferenciācijā mācību stundas plānošanā;
Starppriekšmetu prasmju un caurviju prasmju mācīšana;
Skolēnu ar speciālajām vajadzībām vai atbalsta pasākumiem mācīšana.
Septembris
- Latviešu valodas lietojuma monitorings
- Mācību stundas struktūra, sasniegumu vērtēšana (Solo līmeņu pārbaudes darbu veidošana)
- Starpdisciplinārie projekti saskaņā ar tematisko plānojumu
- Sadarbība ar vecākiem – par pāreju uz Vienotu skolu
Oktobris
- Pārejā uz vienotu skolu septembra mēneša darbības izvērtējums 1.; 2.;4.;5.;.7.; 8,klasē. Aktualizētās problēmas, to risinājumu darbības plāns
- Sadarbība ar vecākiem;
- Individuālās darbības plāns skolēniem, kuriem vajadzīgi atbalsta pasākumi
Novembris
- Valsts svētki – pilsoniski atbildīgas sabiedrības veidošanai, latviskums
Decembris
- Pirmā semestra mācību sasniegumu dinamika, izvērtējums,
- labās prakses piemēri mācību jomās
Janvāris
- Latviešu valodas lietojuma monitorings
- Lasītprasmes un tekstpratības stratēģijas un metodes. Diferenciācija un individualizācija.
- Citu skolu pieredze, pieredzes apmaiņa
Februāris
- Mācību sasniegumu uzlabošana, darbs ar “grūtajiem” bērniem, papildus atbalsta pasākumi
- Skolēnu motivācijas veidošanas metodes
Marts
- Vēroto stundu analīze – skolas stiprās un pilnveidojamās puses
- Atgriezeniskās saites sniegšanas taktikas un metodes
Aprīlis
- Turpmākā darba monitoringa un diagnosticējošo darbu pilnveide
- Vasaras nometņu plānošana
Maijs
- Āra stundas
- Muzejnodarbības – jomu starpdisciplinārā sadarbība
Jūnijs
- Mācību gada izvērtējums, analīze, datu apkopojums
- Skolotāju darba pašvērtējums
Mācību jomas
Rīgas Anniņmuižas vidusskola 2020.gadā veica metodiskā darba pārstrukturēšanu, kuras rezultātā tika izveidotas 7 metodiskā darba grupas, kurās ir apvienoti vienas vai vairāku jomu skolotāji.
Mācību jomu pieeja skolu metodiskajā darbā jau ir pieradījusi savu efektivitāti uz pilotskolu piemēra, tāpēc arī mūsu skola nomainīja skolotāju sadarbības struktūru.
Šī modeļa galvenās priekšrocības ir, ka:
- jaunā metodiskā darba struktūra paredz vairāk iekļaut sākumskolas skolotājus jomu sadarbībā;
- noteiktu mērķu izpildei tiek veidotas starpjomu darba grupas, kas uzlabo pedagogu sadarbību un stundu kvalitāti skolēniem.
Katru metodisko grupu vada - jomu koordinators, kura pienākumi ir:
- Informācijas apmaiņa ar Pašvaldības jomu koordinatoriem, Iestādes administrāciju, pedagogiem par jomai aktuāliem jautājumiem;
- Iestādes pedagogu mācīšanās un metodisko vajadzību apzināšana, apkopošana;
- Iesaistīšanās pedagogu tālākizglītības un metodisko pasākumu plānošanā un īstenošanā sadarbībā ar Pašvaldības jomu koordinatoriem, Izglītības pārvaldi un metodiskajiem centriem.
- Atbilstošās jomas pedagogu sadarbības veicināšana Iestādē;
- Sadarbības veicināšana starp dažādu jomu pedagogiem.
Ar pilno metodisko grupu reglamentu var iepazīties šeit.
Jomu koordinatori kopā ar direktores vietniekiem izglītības jomā un skolas direktori piedalās skolas Metodiskajā padomē, kas sanāk vismaz 2x semestrī.
Vairāk par Rīgas Anniņmuižas vidusskolas Metodisko padomi var uzzināt šeit.
2 lapa no 2
- Sākums
- Iepriekšējā
- 1
- 2
- Turpināt
- Beigas